Alla inlägg den 1 mars 2010

Av TOBACUM - 1 mars 2010 22:41

Jag har funderat på om det inte fanns något mer anständigt namn för våra träffar. Möte låter så "vanligt", träff ... nää vi ska inte på dejt, sammankomst .. äässch. Så läste jag på cigarrprat.se att det kalla HERF. Vilket underbart ord! Jag läste dessutom någonstans att ordet lär efterlikna ljudet av utandning. Herrfffffff heeerrrfff ... hmm .. kanske hos någon som rökt liiite för mycket. Till saken ... jag är oerhört glad för att jag funnit ordet.

//Gabbe

Av TOBACUM - 1 mars 2010 22:32

En av många bra cigarraffärer men som sticker ut genom att ha en väldigt bra hemsida. www.gotteftermaten.com Besök den om du inte redan har gjort det.


//Tobacum

Av TOBACUM - 1 mars 2010 22:10

Märke

Winston Churchill

Namn

Spitfire

Faconer

Short

Penetela

Tillverkningsland

Dominikan

Längd

4"

Omkrets

38

Wrappertobak

Equador

Bindertobak

Dominikan

Fillertobak

Peru Nicaragua

Pris/st

43

 Web

Testad

Victor

Gabbe


OmdömmeKan rökas igenPrisvärd
En lättrökt liten rackare med mycket smak i. Inte stark och inte mild, lagom balancerad. En perfekt cigarr när du rastar hunden.

JA/ NEJ

JA / NEJ

Av TOBACUM - 1 mars 2010 21:55

Humidoren är en gåva som jag fick av Victor och min syster på min 30 årsdag, 2009.



  • Snoppare 1: Giljotin
  • Snoppare 2: Cigarrborr
  • Gaständare   
  • Läderetui Zino för två Robuso (nedan)


// Gabbe

Av TOBACUM - 1 mars 2010 20:10

Om du älskar cigarrer registrera dig då som medlem på forumet Cigarrprat.se. Här kan du hitta all information du behöver om cigarrer och diskutera med andra cigarrpuffare. www.cigarrprat.se


//Tobacum

Av TOBACUM - 1 mars 2010 14:19

The Cigar Society TOBACUM was formed in the autumn of 2009 by five cigar loving gentlemen. We meet once per month and enjoy a delicate dinner and smoke cigars together. The Cigar Society is a pure gentlemen’s club so scary women is not allowed. Our goal is to grow slow with one or two new members every year. We think quality is better than quantity. Our blog tobacum.bloggplatsen.se is our official communication channel to cigar lovers outside our walls. The blog is in Swedish but some information will be translated to English end posted under this topic TOBACUM in English.  You can read about things we do and our cigar reviews. If you would like to contact The Cigar Society TOBACUM, please send an email to tobacum@gmail.com.

Presentation


Cigarrsällskapet TOBACUM

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards